Relacja z zimowiska na Odrodzeniu i obozu dojazdowego 2017

Ferie dolnośląskie dobiegają końca. Nasza szkoła zorganizowała dla młodych narciarzy zimowisko wyjazdowe na Odrodzeniu oraz stacjonarny obóz dojazdowy w formie tzw. półkolonii.

W pierwszym tygodniu ferii (13 – 17.02.2017) 50 osobowa grupa składająca się z dzieci, rodziców i instruktorów jeździła na nartach w Spindlerovym Mlynie. Busem dojechaliśmy do Borowic a stamtąd, pieszo, Drogą Sudecką powędrowaliśmy do Schroniska PTTK Odrodzenie http://www.schroniskoodrodzenie.com (bagaże i sprzęt narciarski zostały nam wwiezione jeepem i skuterem). Po dwóch godzinach wędrówki dotarliśmy na miejsce, gdzie czekał na nas ciepły posiłek. Zakwaterowaliśmy się w pokojach i przygotowaliśmy do popołudniowych zajęć narciarskich na Malym Szyszaku – sprawdziliśmy umiejętności naszych uczestników i podzieliliśmy się na grupy. Po zajęciach, wieczorem zapoznaliśmy wszystkich z regulaminem oraz planem zajęć.

W kolejnych dniach jeździliśmy na nartach w Spindlu (na Medvedinie i Svatym Petrze). Pogoda i warunki były iście alpejskie. Na termometrze słupek rtęci wskazywał nawet 15 stopni na plusie, co nie przeszkodziło nam w zwiedzaniu ledarium z lodowymi rzeźbami :)

Po kolacji graliśmy w tenisa stołowego, rozegraliśmy turniej w piłkarzyki a 14.02 wszyscy przygotowywali walntynki dla swoich sympatii. Codziennie przed ciszą nocną sprawdzaliśmy także porządek w pokojach.

Ostatniego dnia spakowaliśmy bagaże i zgodnie z planem pojechaliśmy na narty. Do godz. 12:30 szusowaliśmy po spindlerovych nartostradach a po obiedzie zjechaliśmy na nartach do Borowic (po kilku ciepłych dniach śniegu ubyło ale i tak Droga Sudecka była przejezdna do końca). Wszyscy cało i zdrowo wróciliśmy do domu.

Wielkie podziękowania należą się kadrze instruktorskiej (Agacie Orczyk i Wojtkowi Lara) oraz rodzicom za pomoc przy opiece nad naszymi narciarzami. Dziękuję całemu personelowi schroniska za wyrozumiałość i miłą obsługę.

Wszystkim dzieciom gratuluję świetnej kondycji, życzę sukcesów w narciarstwie i zapraszam za rok (termin: pierwszy tydzień ferii dolnośląskich).

Fot. Joanna Ceglińska, Piotr Smardz

W drugim tygodniu ferii (20 – 24.04.2017) Aesculap zorganizował obóz dojazdowy. Zajęcia odbywały się codziennie w godz. 8:00 – 13:00 w ośrodku Ski Arena Łysa Góra w Dziwiszowie. Bus dowoził dzieci z Jeleniej Góry a po zajęciach odwoził z powrotem. Dwie grupy dzieci, pod okiem instruktorek: Ani Jazienickiej i Asi Rażniewskiej, doskonaliły swoje umiejętności. Pogoda nie była łaskawa (było mglisto i padał deszcz) i do końca (z uwagi na odwilż) obóz stał pod znakiem zapytania. Jednak wszystko się udało. Ostatniego dnia zaczął nawet padać śnieg. Wszystkim uczestnikom gratulujemy wytrwałości i życzymy wielu wspaniałych szusów na różnych nartostradach (uczestnicy to mieszkańcy woj. dolnośląskiego i zachodniopomorskiego, niektórzy już od kilku sezonów szkolą się na nami). Dziękujemy i również zapraszamy w kolejnych latach.

Joanna Ceglińska

Fot. Michał Rażniewski

logo logo logo logo logo logo