Olejnica 12.08 - 18.08.2017

W dniach 12.08 – 18.08. 2017 nasza szkoła narciarska zorganizowała obóz rekreacyjno – sportowy, w którym udział wzięło 9 uczestników w wieku 7-10 lat.

Zakwaterowani byliśmy w Ośrodku Dydaktyczno – Sportowym Akademii Wychowania Fizycznego w Olejnicy. Obiekt posiada bogatą bazę szkoleniową w postaci: basenu, boiska do piłki nożnej, piłki siatkowej, badmintona, kortów tenisowych, stołu do tenisa stołowego i toru do gry w kręgle. Obiekt znajduje się nad jeziorem Olejnickim i Górskim a nieopodal jest przystań żeglarska, w której do dyspozycji są rowery wodne, kajaki, żaglówki, łódki i deski windsurfingowe.

Nasi obozowicze mieli od rana do wieczora zaplanowane różnego rodzaju zajęcia, nie tylko sportowo - sprawnościowe ale także intelektualne.

Dzień rozpoczynaliśmy porannym rozruchem i apelem, na którym wręczaliśmy wyróżnienia i dyplomy za wygraną w zajęciach sportowych w dniu poprzednim, szczególne osiągnięcia, uczestnictwo w zajęciach i wzorową pomoc przy pełnieniu funkcji dyżurnego grupy. Za pozytywne zachowanie, obozowicze nagradzani byli uśmiechniętą buźką, a na niesfornych uczestników czekała „smutna czarna buźka”. Na zakończenie obozu trzy osoby z największą liczbą buziek otrzymały pamiątkowe dyplomy.

Codziennie po śniadaniu komisja sprawdzała porządki w pokojach, by na zakończenie wyróżnić „największych czyściochów”.

W trakcie tygodniowego pobytu dwukrotnie wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do Boszkowa (pod naszego aesculapowego jeepa podpięliśmy przyczepkę i zapakowaliśmy swoje rowery, kaski, zapasowe dętki i niezbędny ekwipunek); wielokrotnie pływaliśmy w jeziorze i basenie; pod okiem doświadczonego sternika odbyliśmy 1,5 h rejs żaglówką; mieliśmy zajęcia z windsurfingu; wieczorne biegi na orientację; turniej gry w kręgle; mecz piłki nożnej i siatkówki; graliśmy w unihokeja i kwadranta; mieliśmy zajęcia z ratownikiem w zakresie udzielania pomocy osobom tonącym i udzielaniu pierwszej pomocy z wykorzystaniem fantoma; był także konkurs rysunkowy pn.; „Moje bezpieczeństwo podczas różnych zajęć nad wodą” oraz liczne gry świetlicowe, z których największym zainteresowaniem cieszyły się: „Memory” i „Sabotażysta”.

Na zakończenie obozu wszyscy otrzymali pamiątkowe medale.

Pogoda był łaskawa, tylko raz padała mżawka ale i tak nie poddaliśmy się i wyruszyliśmy na rowerach na gofry, lody i po pamiątki dla najbliższych. W pozostałe dni świeciło słońce i było ok. 20 stopni Celsjusza.

Większość z zaplanowanych zajęć odbyła się zgodnie z planem, wprowadziliśmy na miejscu tylko niewielkie poprawki (uwzględniając warunki pogodowe, w tym wiatr i możliwości naszych podopiecznych).

Dla całej dziewiątki były to pierwsze wakacje bez rodziców i cieszymy się, że spędzili je właśnie z nami.

Gratulujemy wszystkim odwagi na zajęciach wodnych, wspaniałej kondycji fizycznej i sprawności oraz dziękujemy za posłuszeństwo i dyscyplinę.

Wielkie brawa i podziękowania należą się całej kadrze (p. Ani, Gosi i Asi) za pomysłowość w organizacji zajęć oraz opiekę i bezpieczne „oddanie” dzieci w ręce rodziców a także p. Krysi i p. Edwardowi za miłe przyjęcie w ośrodku.

Zapraszamy na kolejny obóz letni już za rok (20.07 – 27.07.2017) oraz obóz zimowy na Odrodzeniu z jazdą na nartach w Spindlerowym Mlynie (pierwszy tydzień ferii dolnośląskich tj. 15.01 – 19.01.2018)

Jeszcze raz wszystkim pięknie dziękujemy.

Galeria poniżej - fot. Joanna Ceglińska

logo logo logo logo logo logo